سفارش ساخت بازی
سطح بازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
موتور بازی سازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
سبك بازی را انتخاب نمایید
نام:
نام خانوادگی:
نام مدرسه:
نام معلم:
تلفن تماس:
آی تلگرام:
توضیحات :
مدت زمان تولید دو روز كاری
هزینه تولید پروژه 300.000 تومان

موتور بازی سازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
سبك بازی را انتخاب نمایید
نام:
نام خانوادگی:
نام دانشگاه:
نام استاد:
تلفن تماس:
آی تلگرام:
توضیحات :
مدت زمان تولید پنج روز كاری
هزینه تولید پروژه 600.000 تومان

موتور بازی سازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
سبك بازی را انتخاب نمایید
نام:
نام خانوادگی:
نام دانشگاه:
نام استاد:
تلفن تماس:
آی تلگرام:
توضیحات :
مدت زمان تولید پانزده روز كاری
هزینه تولید پروژه 2.000.000 تومان

برای ساخت بازی و مشاوره رایگان با آی دی تلگرام زیر تماس بگیرید: Tfh1368
برای ساخت بازی و مشاوره رایگان با آی دی تلگرام زیر تماس بگیرید: Tfh1368


بازی های سبك پلتفرم (ساده)


بازی‌کننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك

گرافیك آماده
تعداد مراحل 2
منوی ورود ساده
حركات حركت به طرفین- پرش- دشمن ثابت
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های سبك پلتفرم (متوسط)


بازی‌کننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك

گرافیك آماده
تعداد مراحل 5
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های سبك پلتفرم (حرفه ای)


بازی‌کننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 10
منوی ورود حرفه ای
حركات حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك- دشمن تیر انداز- دشمن دارای هوش مصنوعی- حركات خاص كاراكتر- تغییر اصلحه
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های جنگی (ساده)


محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی

گرافیك آماده
تعداد مراحل 2
منوی ورود ساده
حركات حركت به طرفین- شلیك- دشمن ثابت
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های جنگی (متوسط)


محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی

گرافیك آماده
تعداد مراحل 5
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات حركت به طرفین-  شلیك- دشمنان متحرك- جوایز حین جنگ
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های جنگی (حرفه ای)


محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 10
منوی ورود حرفه ای
حركات حركت به طرفین-  شلیك- دشمنان متحرك- دشمنان ثابت- هوش مصنوعی- جوایز حین جنگ- ارتقا- تغییر صلاح
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های مسابقه ای (متوسط)


محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.

گرافیك آماده
تعداد مراحل 5
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری-
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های مسابقه ای (حرفه ای)


محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 10
منوی ورود حرفه ای
حركات حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- ماژول های خاص در حین مسابقه- ارتقا و شخصی سازی وسیله
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های آموزشی ای (متوسط)


محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی

گرافیك آماده
تعداد مراحل 0
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات آموزش جزئی بحث
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های آموزشی ای (حرفه ای)


محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 0
منوی ورود حرفه ای
حركات آموزش كلی- ثبت امتیاز
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی

دسته بندی

آموزشهای متوسط
شلیک تیر در گیم میکر شلیک تیر در گیم میکر شلیک تیر در گیم میکر


شلیک تیر در گیم میکر


خب در این مرحله قصد داریم برای کاراکترمون قابلیت شلیک تیر قرار بدیم

منابع مورد نیاز برای این مرحله اسپرایت شلیک تیر و اسپرایت تیر هست (میتونید سورس آموزش رو در آخر مطلب دانلود کنید)

یه آبجکت برای تیرمون با نام obj_tir ایجاد میکنیم

یک ایونت کریت برای آبجکتمون ایجاد کرده ویک برگه کد به این ایونت اختصاص داده کدهای زیر رو در این برگه وارد میکنیم

motion_set(0,25*obj_player.image_xscale)
image_xscale=obj_player.image_xscale
  • خط اول : ما مسیر حرکت تیر رو مشخص میکنیم با توجه به اینکه کاراکترمون میتونه به سمت چپ و راست حرکت کنه ما سرعت حرکت تیر رو به جهت اسپرایت آبجکت پلیر با کد obj_player. image_xscale مرتبط میکنیم یعنی با این کار اگر کاراکتر ما به سمت راست باشد مقدار image_xscale یک و در صورتی که به سمت چپ باشد مقدار image_xscale برابر -1 است در این صورت سرعت حرکت آبجکت تیر ما بسته به وضعیت پلیر -25 یا 25 خواهد بود .
  • خط دوم : در این خط ما جهت تیر رو با جهت پلیر هماهنگ میکنیم تا تیرمون هنگام حرکت طبیعی به نظر برسه.

در آبجکت پلیر یک ایونت گلوبال موس پرس ایجاد میکنیم

  

با توجه به اینکه نمیخواهم تیر به صورت مداوم تولید بشه پس باید شلیک رو محدود کنید برای این کار یک ایونت آلارم ایجاد میکنیم

3.2

خب برای بررسی اینکه پلیر در حال شلیک است یا خیر نیازمند یک متغییر خواهیم بود برای این کار یک متغییر محلی در ایونت کریت آبجکت پلیر ایجاد میکنیم (کد زیر رو به ایونت کریت اضافه میکنیم)

shot=0

که در این صورت کد ایونت کریت آبجکت پلیر به صورت زیر میشود

image_speed=0.02
shot=0

در ایونت گلوبال موس کلیک کدهای زیر رو اضاف میکنیم

if(shot=0)
{
image_index=1
image_speed=0.2
sprite_index=spr_shot
alarm[0]=10
shot=1
}
  • خط اول : اجرای کدهای شلیک رو مشروط بر صفر بودن متغییر shot میکنیم یعنی اگر مقدار متغییر shot برابر صفر باشد کدهای داخل {} اجرا خواهد شد
  • خط دوم : شروع کدهای شرطی
  • خط سوم : برای اطمینان از اینکه انیمت شلیک بدون نقص و از اول شروع خواهد شد فریم اسپرایت رو برابر 1 قرار میدیم
  • خط چهارم : سرعت اجرای فریمهای آبجکت رو زیاد میکنیم
  • خط پنجم : اسپرایت آبجکت رو به اسپرایت spr_shot تغییر میدیم
  • خط ششم : آلارم صفر رو برابر 10 قرار میدیم تا بعد ده فریم (حدودا هنگام اتمام انیمیشن شلیک) کدهای مربوط به ایجاد تیر رو اجرا کنه
  • خط هفتم : مقدار متغییر shot رو برابر یک قرار میدیم تا قبل از اتمام عملیات کار دیگه ای انجام نشه
  • خط هشتم : شرط رو میبندیم.

در ایونت آلارم کدهای زیر رو وارد میکنیم

shot=0
instance_create(x+(image_xscale*50),y-30,obj_tir)
image_speed=0.02
sprite_index=spr_stop
  • خط اول : در این خط مقدار متغییر رو به 0 تغییر میدهیم تا پلیر بتونه دوباره شلیک کنه
  • خط دوم : در این کد ما آبجکت تیر رو با توجه به مختصات مورد نظرمون با در نظر داشتن جهت پلیر (چپ یا راست بودن پلیر با کد image_xscale در کد تاثیر گذار است) ایجاد میکنیم
  • خط سوم : سرعت اجرای فریم اسپرایت رو به حالت اول بر میگردونیم
  • خط چهارم : اسپرایت آبجکت رو به اسپرایت spr_stop تغییر میدهیم

اگه بازی رو اجرا کنید متوجه خواهید شد که تیر ایجاد میشه ولی اسپرایت ما تغییر نمیکنه علت این عمر کد موجود در ایونت no key هست که در تداخل با کدهای تغییر اسپرایت در ایونت گلوبال لفت پرس هست

کدهای ایونت no key رو مشروط میکنیم تا از تداخل جلوگیری شود در نتیجه کدهای این ایونت به صورت زیر تغییر پیدا خواهد کرد

if(shot=0)
{
sprite_index=spr_stop
speed=0
image_speed=0.02
}

برای جلوگیری از تداخل فوق در کدهای ایونت left و right همین کار رو با کدهای این دو ایونت انجام میدیم

کدهای ایونت left میشه

if(shot=0)
{
image_speed=0.2
motion_set(180,4)
sprite_index=spr_move
image_xscale=-1
}

کدهای ایونت right میشه

if(shot=0)
{
image_speed=0.2
motion_set(0,4)
sprite_index=spr_move
image_xscale=1
}

سورس رو اجرا کنید 

اگه متوجه شده باشین پلیر در حالت حرکت هم شلیک میکنه من دوست ندارم پلیرم در حال حرکت شلیک کنه و دوست دارم برای شلیک حتما متوقف بشه پس یه ایونت step ایجاد میکنم.(این بخش کاملا سلیقه ای هست)

در این ایونت کدهای زیر رو وارد میکنیم

if(shot=1)
{
speed=0
}

در این شرط ما تعیین کردیم که اگر پلیر در حال شلیک بود شرعت آبجکت صفر بشه.

دقت کنید آبجکتها تیرمون وقتی ایجاد میشن به طرفین حرکت میکنن ولی حذف نمیشن برای جلوگیری از هنگ کردن بازی در بازی های بزرگ بهتره این نوع آبجکتها بعد از خروج از وییو یا روم حذف بشن برای این کار در آبجکت تیر ایونت اوتساید ویو ایجاد میکنیم

در این ایونت اکشن حذف آبجکت  رو از لیب main1 قرار میدهیم تا بعد خروج آبجکت از ویو حذف بشه

موفق باشید.



Download

نویسنده:

tfh1368





نظرات


نام: finalboss

15 اسفند 1396
سایت جذاب و شیکی دارید.آموزشاتونم جذابه.متشکر

نام: علی

4 اسفند 1397
سلام کد کلید های حروف مثلD در گیم میکر چی هست
نام: tfh1368

4 اسفند 1397
کلید مورد نظر رو داخل ord قرار بدین ord("D")

نام: آریا

14 مهر 1398
سلام من مرحله به مرحله انجام دادم ولی آخرش تیر از وسط صفحه در میاد و از جایی که براش مشخص کردم (در بخش اسپرایت ) خارج نمیه لطفا کمک کنید باید چیکار کنم

نام: میلاد

2 بهمن 1399
آقا دم شما گرم خسته نبشید خواهشا اموزشاتونو بیشتر کنید بازی میسازم قطعا اسم سایت شمارم میارم قول
نام: tfh1368

17 فروردین 1400
چشم