آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت چهارم)


آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت چهارم)


قبل از ادامه آموزش برخی دوستان در ورژن گیم میکر استودیو 1.4.1522 و 1.4.1657 با خطایی مواجه شدن که با توجه به استفاده از گیم میکر استودیو 1.4.1760 برای آموزش چنین خطایی در این ورژن مشاهده نشده بود در هر صورت کدهای زیر رو جایگزین کدهای ایونت .Create. ابجکت obj_loading_player کنید تا مشکل رفع گردد. get =http_get( string ( ׳https://gmstudio.ir/online_tenbase/player.php?name=׳ ) + ....

دورهمی بازی ساز های حرفه ای گیم میکر


دورهمی بازی ساز های حرفه ای گیم میکر


سلام گروه بید گیمز قصد دارد برای بازی سازان عزیز  بستری را فراهم کند تا بازی سازان بتوانند تجربیات خود را به راحتی با دیگران تبادل کنند و همچنین گروه های بازی سازی فعال بتوانند سریع تر و راحت تر با اعضای خود تعامل داشته باشند این بستر در حال حاضر به صورت کامل رایگان به بازی سازان عزیز ارائه می ....

آموزش ثبت امتیاز آنلاین (قسمت سوم)


 آموزش ثبت امتیاز آنلاین (قسمت سوم)


خب تو دو سری قبلی آموزش ما ثبت و نمایش ده نفر برتر لیست رو پیاده سازی کردیم بعد کمی لیست رو ارتقاء دادیم حالا ممکنه ما قصد نمایش 10 نفری رو داشته باشیم که پلیرمون تو اون لیست قرار داره برای این کار تغییرات زیر رو اعمال میکنیم کدهای فایل score.php رو به صورت زیر تغییر میدیم (البته چون سورسهای قبلی رو ....

لیست توابع منسوخ شده در گیم میکر استودیو دو


لیست توابع منسوخ شده در گیم میکر استودیو دو


لازمه قبل از شروع به کار در گیم میکر استودیو 2 مروری داشته باشیم به توابع منسوخ شده در گیم میکر استودیو 2 توابع زیر در گیم میکر دو منسوخ شده و دیگر قابل استفاده نمیباشند که معمولا علت اصلی این عمر بهینه نبودن توابع میباشد. Maths • random_old(x) • random_range_old(x1,x2) • irandom_old(x) • irandom_range_old(x1,x2) • random_use_old_version(trueFalse) Instances And Objects • instance_create(x,y,obj) • object_get_depth(ind) ....

آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت سوم)


آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت سوم)


قبل از اینکه بریم سراغ آموزش لازمه یه کد رو توی ایونت .draw. آبجکت obj_helthbar اصلاح کنیم تا نام کاربری دو طرف بازی زیر اسپرایت نوار زندگی (healthbar) نمونه و نمایش داده بشه برای این کار در این اونت آبجکت خط 8 رو منتقل میکنیم به خط 1 در این صورت کدهای این ایونت به صورت زیر در میاد. draw_sprite(sprite_index,0,x,y) draw_healthbar(x+143,y+66,x+291, y+85, global.heath,c_black, ....



رفتن به بالا