بازی های سبك پلتفرم (ساده)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- پرش- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (متوسط)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (حرفه ای)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك- دشمن تیر انداز- دشمن دارای هوش مصنوعی- حركات خاص كاراكتر- تغییر اصلحه |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (ساده)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- جوایز حین جنگ |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- دشمنان ثابت- هوش مصنوعی- جوایز حین جنگ- ارتقا- تغییر صلاح |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- ماژول های خاص در حین مسابقه- ارتقا و شخصی سازی وسیله |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | آموزش جزئی بحث |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | آموزش كلی- ثبت امتیاز |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
دسته بندی
آموزشهای تخصصی
آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت دوم)
در این بخش قصد داریم با استفاده از php دو پلیر رو وارد یک روم کنیم که آماده مبارزه باشن.
یه اسپرایت با نام spr_loading برای زمانی که پلیر منتظر ورود پلیر دوم و شروع بازی هست میسازیم.
چهار اسپرایت با نامهای spr_h_1_stop و spr_h_2_stop و spr_h_3_stop و spr_h_4_stop برای نمایش حالت ایست کاراکتر ها ایجاد میکنیم
یه اسپرایت هم برای نمایش جان به نام spr_healthbar ایجاد میکنیم.
یه آبجکت با نام obj_loading_player ایجاد میکنیم و این آبجکت رو در لابی یا محل انتظار قرار میدیم که پلیر منتظر پلیر بعدی هست
در ایونت Create همین آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم
http_get(string('https://gmstudio.ir/online_tenbase/player.php?name=') +string(global.username)+string('&hero=')+string(global.userhero)) get = '' image_speed=0.5 show=0 size=0 alarm[0]=150
در ایونت آلارم کدهای زیر رو قرار میدیم .
get = http_get(string("https://gmstudio.ir/online_tenbase/start.php?name=") +string(global.username)+string('&hero=')+string(global.userhero)) alarm[0]=150
در ایونت http کدهای زیر رو وارد میکنیم
var type = ds_map_find_value(async_load,'id'); if type == get { if ds_map_find_value(async_load,'status') == 0 { var requestResult = ds_map_find_value(async_load,'result'); var resultMap = json_decode(requestResult); var list = ds_map_find_value(resultMap, "default"); top_rank_size = ds_list_size(list); size=real(top_rank_size); for (var n = 0; n < ds_list_size(list); n++;) { var map = ds_list_find_value(list, n); var curr = ds_map_find_first(map); while (is_string(curr)) { name[n] = ds_map_find_value(map, "name"); hero[n] = ds_map_find_value(map, "hero"); curr = ds_map_find_next(map, curr); } show = ds_map_find_value(map, "show"); ds_map_destroy(map); } ds_list_destroy(list); ds_map_destroy(resultMap); } }
در ایونت .step. کدهای زیر رو وارد میکنیم
if(show='1' or show='2') { global.e_username=string(name[0]) global.e_userhero=real(hero[0]) global.tern=real(show) room_goto_next() }
یه آبجکت ایجاد کرده در روم سوم قرار میدیم با نام obj_helthbar این آبجکت برای نمایش هلث پلیر و دشمن هست
کدهای زیر رو در ایونت draw این آبجکت وارد میکنیم
draw_healthbar(x+143,y+66,x+291,y+85,global.heath,c_black,c_aqua,c_aqua,0,1,0) draw_healthbar(x+496,y+66,x+344,y+85,global.e_heath,c_black,c_aqua,c_aqua,0,1,0) draw_set_colour(c_white) draw_text(x+180,y+43,global.username) draw_text(x+457,y+43,global.e_username) draw_sprite(sprite_index,0,x,y)
خط اول و دوم هلث پلیر و دشمن رو در مختصات خاصی رسم میکنه
خط 4 و 5 و 6 نام پلیر و نام دشمن پلیر رو با رنگ سفید رسم میکنه
خط 8 هم اسپرایتمون رو رسم میکنه برای زیبایی
یه آبجکت با نام obj_player ایجاد کرده تو روم سوم میزاریم
در ایونت Create این آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم
image_speed=0.2 if(global.userhero=1) {sprite_index=spr_h_1_stop} if(global.userhero=2) {sprite_index=spr_h_2_stop} if(global.userhero=3) {sprite_index=spr_h_3_stop} if(global.userhero=4) {sprite_index=spr_h_4_stop}
یه آبجکت با نام obj_enemy ایجاد کرده تو روم سوم میزاریم
در ایونت Create این آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم
image_speed=0.2 image_xscale=-1 if(global.e_userhero=1)< {sprite_index=spr_h_1_stop} if(global.e_userhero=2) {sprite_index=spr_h_2_stop} if(global.e_userhero=3) {sprite_index=spr_h_3_stop} if(global.e_userhero=4) {sprite_index=spr_h_4_stop}
تو سرور یا هاست یه فایل خالی با نام start.txt ایجاد میکنیم
بعد یه فایل با نام player.php ایجاد میکنیم و کدهای زیر رو داخلش وارد میکنیم.
<?php $user=$_GET['name']; $hero=$_GET['hero']; $read = file("start.txt"); foreach($read as $name) { $old_user=$name; } $char=substr_count($old_user,"±"); if($char!=0) { $myfile = fopen("start.txt", "w"); fclose($myfile); $old_user=''; } if($old_user!='') { $myfile = fopen("start.txt", "w"); fwrite($myfile,$old_user."±".$user.'°'.$hero); fclose($myfile); } else { $myfile = fopen("start.txt", "w"); fwrite($myfile,$user.'°'.$hero); fclose($myfile); } ?>
یه فایل دیگه با نام start.php ایجاد کرده و کدهای زیر رو داخلش وارد میکنیم
<?php $user=$_GET['name']; $array = array(); $read = file("start.txt"); foreach($read as $name) {$file=$name; } $char=substr_count($file,"±"); if($char!=0) { $users=explode("±",$file); $users1=explode("°",$users[0]); $users2=explode("°",$users[1]); if($user==$users1[0]) { array_push($array,array("name"=>"$users2[0]","hero"=>"$users2[1]")); array_push($array,array("show"=>"1")); } else { array_push($array,array("name"=>"$users1[0]","hero"=>"$users1[1]")); array_push($array,array("show"=>"2")); } $print = json_encode($array); echo $print; } ?>
از بازی خروجی گرفته دو بار اجرا کرده تست میکنیم نتیجه میشه این
فایلهای آموزش رو میتونید از لینک زیر دانلود کنید.
نویسنده:
tfh1368