بازی های سبك پلتفرم (ساده)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- پرش- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (متوسط)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (حرفه ای)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك- دشمن تیر انداز- دشمن دارای هوش مصنوعی- حركات خاص كاراكتر- تغییر اصلحه |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (ساده)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- جوایز حین جنگ |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- دشمنان ثابت- هوش مصنوعی- جوایز حین جنگ- ارتقا- تغییر صلاح |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- ماژول های خاص در حین مسابقه- ارتقا و شخصی سازی وسیله |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | آموزش جزئی بحث |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | آموزش كلی- ثبت امتیاز |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
دسته بندی
آموزشهای تخصصی
آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت چهارم)
قبل از ادامه آموزش برخی دوستان در ورژن گیم میکر استودیو 1.4.1522 و 1.4.1657 با خطایی مواجه شدن که با توجه به استفاده از گیم میکر استودیو 1.4.1760 برای آموزش چنین خطایی در این ورژن مشاهده نشده بود در هر صورت کدهای زیر رو جایگزین کدهای ایونت Create ابجکت obj_loading_player کنید تا مشکل رفع گردد.
get =http_get( string ( 'https://gmstudio.ir/online_tenbase/player.php?name=' ) + string(global.username)+ string('&hero=')+ string(global.userhero)) image_speed=0.5 show=0 size=0 alarm[0]=150
بریم سراغ ادامه کار چهار اسپرایت با نامهای spr_h_1_attack و spr_h_2_attack و spr_h_3_attack وspr_h_4_attack برای نمایش حالات حمله کاراکتر هامون ایجاد میکنیم و اسپرایت های مربوطه رو لود میکنیم و یک اسپرایت با نام spr_power برای نمایش میزان قدرت حمله ایجاد میکنیم.
یه ابجکت با نام obj_power ایجاد میکنیم و در ایونت Create کدهای زیر رو وارد میکنیم.
image_speed=0.5 klid=0 alarm[0]=10
در ایونت آلارم همین ابجکت کد زیر رو وارد میکنیم
klid=1
در ایونت گلوبال لفت پرس کد زیر رو وارد میکنیم
if(klid=1) { global.attack=0.3+image_index/10 instance_create(400,240,obj_send_attack) instance_destroy() }
کدهای ایونت گلوبال لفت پرس آبجکت obj_attack رو به صورت زیر تغییر میدیم تا مستقیما ابجکت ارسال اطلاعات به سرور رو ایجاد نکنه و بجاش ابجکت پاور رو ایجاد کنه.
if(instance_number(obj_send_attack)=0 ) { instance_create(400,240,obj_power) }
کدهای ایونت .step. آبجکت obj_send_attack رو به صورت زیر تغییر میدیم
if(show='1' or show='2') { global.e_attack=real(attack[0]) global.e_heath=global.e_heath-global.attack*10 global.heath=global.heath-global.e_attack*10 if(global.e_heath<=0 or global.heath<=0 ) { room_goto(room0) } obj_enemy.image_index=0 obj_player.image_index=0 if(global.e_userhero=1) {obj_enemy.sprite_index=spr_h_1_attack} if(global.e_userhero=2) {obj_enemy.sprite_index=spr_h_2_attack} if(global.e_userhero=3) {obj_enemy.sprite_index=spr_h_3_attack} if(global.e_userhero=4) {obj_enemy.sprite_index=spr_h_4_attack} if(global.userhero=1) {obj_player.sprite_index=spr_h_1_attack} if(global.userhero=2) {obj_player.sprite_index=spr_h_2_attack} if(global.userhero=3) {obj_player.sprite_index=spr_h_3_attack} if(global.userhero=4) {obj_player.sprite_index=spr_h_4_attack} instance_destroy() }
خب حالا اسپرایت دشمن و پلیر در حالت حمله قرار میگیرن برای برگردوندن حالت ایست به دو آبجکت کدهای زیر رو در هر یک از ابجکتها در ایونت Animation End قرار میدیم.
در آبجکت obj_enemy کدهای زیر
if(global.e_userhero=1) {sprite_index=spr_h_1_stop} if(global.e_userhero=2) {sprite_index=spr_h_2_stop} if(global.e_userhero=3) {sprite_index=spr_h_3_stop} if(global.e_userhero=4) {sprite_index=spr_h_4_stop}
در آبجکت obj_player کدهای زیر
if(global.userhero=1) {sprite_index=spr_h_1_stop} if(global.userhero=2) {sprite_index=spr_h_2_stop} if(global.userhero=3) {sprite_index=spr_h_3_stop} if(global.userhero=4) {sprite_index=spr_h_4_stop}
خب خسته نباشید یه بازی ساده تحت هاست یا سرور ترن بیس خدمت شما.
نویسنده:
tfh1368