آموزش وارد کردن اسپرایت


آموزش وارد کردن اسپرایت


با سلام 

در اولین مرحله میخواهیم نحوه وارد کردن اسپرایت به گیم میکر رو یاد بگیریم

اسپرایتهای موجود در اینترنت معمولا به صورت یک تصویر یک پارچه بوده که تمامی حرکات کاراکتر را شامل میشود 

مثل تصویر زیر

تقریبا تمامی حرکات مورد نیازدر تصویر بالا وجود داره اما این تصاویر کنار هم هستن و نمیشه همینجوری وارد گیم میکر بشن. ضمنا زمینه آبی تصویر هم زیاد خوش آیند نیست.

بریم سراغ وارد کردن اسپرایت 

یه پروژه باز کنید و به یکی از دو روش زیر یک اسپرایت ایجاد کنید

نام اسپرایت خود را spr_stop بزارید و بر روی edit sprite کلیک کنید.

در این بخش کلید میانبر ctrl + p رو فشار دهید

در پنجره باز شده اسپرایت مورد نظر رو انتخاب کنید 

تیک گزینه remove background رو بزنین تا زمینه آبی تصویر حذف بشه

open رو بزنید.

در بدترین حالت ممکنه فاصله انیمتهای کاراکتر از یکدیگر متفاوت باشه یه اندازه انیمتها متفاوت باشه در این حالش شما فقط میتونید از یک کادر انتخاب استفاده کنید و برای فریم بعدی دوباره باید اسپرایت رو لود کرده و فریم بعدی رو در کادر انتخاب قرار دهید. (تکرار مرحله بالا و پایین با تعداد یک کادر انتخاب)

بهتره تنظیمات کادر انتخاب رو چند با امتحان کنید تا کل مساله براتون روشن بشه . 

بعد از اینکه مرحله بالا روتموم کرده و ok رو زدین و تنظیمات زیر رو انجام دادین شما یک اسپرایت با 3 فریم خواهید داشت.

نتیجه کار

موفق باشید.








ارسال نظر




رفتن به بالا