بازی های سبك پلتفرم (ساده)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- پرش- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (متوسط)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (حرفه ای)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك- دشمن تیر انداز- دشمن دارای هوش مصنوعی- حركات خاص كاراكتر- تغییر اصلحه |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (ساده)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- جوایز حین جنگ |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- دشمنان ثابت- هوش مصنوعی- جوایز حین جنگ- ارتقا- تغییر صلاح |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- ماژول های خاص در حین مسابقه- ارتقا و شخصی سازی وسیله |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | آموزش جزئی بحث |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | آموزش كلی- ثبت امتیاز |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
دسته بندی
آموزشهای متوسط
شلیک تیر در گیم میکر
خب در این مرحله قصد داریم برای کاراکترمون قابلیت شلیک تیر قرار بدیم
منابع مورد نیاز برای این مرحله اسپرایت شلیک تیر و اسپرایت تیر هست (میتونید سورس آموزش رو در آخر مطلب دانلود کنید)
یه آبجکت برای تیرمون با نام obj_tir ایجاد میکنیم
یک ایونت کریت برای آبجکتمون ایجاد کرده ویک برگه کد به این ایونت اختصاص داده کدهای زیر رو در این برگه وارد میکنیم
motion_set(0,25*obj_player.image_xscale) image_xscale=obj_player.image_xscale
در آبجکت پلیر یک ایونت گلوبال موس پرس ایجاد میکنیم
با توجه به اینکه نمیخواهم تیر به صورت مداوم تولید بشه پس باید شلیک رو محدود کنید برای این کار یک ایونت آلارم ایجاد میکنیم
خب برای بررسی اینکه پلیر در حال شلیک است یا خیر نیازمند یک متغییر خواهیم بود برای این کار یک متغییر محلی در ایونت کریت آبجکت پلیر ایجاد میکنیم (کد زیر رو به ایونت کریت اضافه میکنیم)
shot=0
که در این صورت کد ایونت کریت آبجکت پلیر به صورت زیر میشود
image_speed=0.02 shot=0
در ایونت گلوبال موس کلیک کدهای زیر رو اضاف میکنیم
if(shot=0) { image_index=1 image_speed=0.2 sprite_index=spr_shot alarm[0]=10 shot=1 }
در ایونت آلارم کدهای زیر رو وارد میکنیم
shot=0 instance_create(x+(image_xscale*50),y-30,obj_tir) image_speed=0.02 sprite_index=spr_stop
اگه بازی رو اجرا کنید متوجه خواهید شد که تیر ایجاد میشه ولی اسپرایت ما تغییر نمیکنه علت این عمر کد موجود در ایونت no key هست که در تداخل با کدهای تغییر اسپرایت در ایونت گلوبال لفت پرس هست
کدهای ایونت no key رو مشروط میکنیم تا از تداخل جلوگیری شود در نتیجه کدهای این ایونت به صورت زیر تغییر پیدا خواهد کرد
if(shot=0) { sprite_index=spr_stop speed=0 image_speed=0.02 }
برای جلوگیری از تداخل فوق در کدهای ایونت left و right همین کار رو با کدهای این دو ایونت انجام میدیم
کدهای ایونت left میشه
if(shot=0) { image_speed=0.2 motion_set(180,4) sprite_index=spr_move image_xscale=-1 }
کدهای ایونت right میشه
if(shot=0) { image_speed=0.2 motion_set(0,4) sprite_index=spr_move image_xscale=1 }
سورس رو اجرا کنید
اگه متوجه شده باشین پلیر در حالت حرکت هم شلیک میکنه من دوست ندارم پلیرم در حال حرکت شلیک کنه و دوست دارم برای شلیک حتما متوقف بشه پس یه ایونت step ایجاد میکنم.(این بخش کاملا سلیقه ای هست)
در این ایونت کدهای زیر رو وارد میکنیم
if(shot=1) { speed=0 }
در این شرط ما تعیین کردیم که اگر پلیر در حال شلیک بود شرعت آبجکت صفر بشه.
دقت کنید آبجکتها تیرمون وقتی ایجاد میشن به طرفین حرکت میکنن ولی حذف نمیشن برای جلوگیری از هنگ کردن بازی در بازی های بزرگ بهتره این نوع آبجکتها بعد از خروج از وییو یا روم حذف بشن برای این کار در آبجکت تیر ایونت اوتساید ویو ایجاد میکنیم
در این ایونت اکشن حذف آبجکت رو از لیب main1 قرار میدهیم تا بعد خروج آبجکت از ویو حذف بشه
موفق باشید.
نویسنده:
tfh1368