بازی های سبك پلتفرم (ساده)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- پرش- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (متوسط)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (حرفه ای)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك- دشمن تیر انداز- دشمن دارای هوش مصنوعی- حركات خاص كاراكتر- تغییر اصلحه |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (ساده)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- جوایز حین جنگ |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- دشمنان ثابت- هوش مصنوعی- جوایز حین جنگ- ارتقا- تغییر صلاح |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- ماژول های خاص در حین مسابقه- ارتقا و شخصی سازی وسیله |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | آموزش جزئی بحث |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | آموزش كلی- ثبت امتیاز |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
دسته بندی
آموزشهای متوسط
ایجاد گلوله و خشاب در گیم میکر
خب در این قسمت قصد داریم برای بازیمون تعدادی تیر و تعدادی خشاب تعریف کنیم
برای اینکار ابتدا یه اسپرایت با نام spr_recharge برای افکت تغییر خشاب ایجاد میکنیم
یه اسپرایت دیگه برای نمایش زمینه تیر و خشاب با نام spr_gun_health ایجاد میکنیم
دو اسپرایت دیگه با نامهای spr_bullet برای تیر و spr_shovel برای خشاب ایجاد میکنیم
این دو اسپرایت برای مچ شدن با اسپرایت قبلی ادیت شدن
خب با توجه به اینکه در هنگام شلیک دوست دارم صدای شلیک پخش بشه یه sound با نام snd_shot ایجاد کرده و صدای شلیک رو براش انتخاب میکنیم.
دقت کنید استفاده زیاد از صدا و بک گراند حجم بازیتون رو بالا میبره.
خب بریم سراغ آبجکت پلیر در ایونت کریت آبجکت پلیر دو متغییر یکی برای تیر و دیگری برای خشاب ایجاد میکنیم با توجه به اسپرایتمون تعداد تیر رو 13 و تعداد خشاب رو 3 قرار میدیم.
پس دو خط زیر رو به ایونت کریت آبجکت پلیر اضافه میکنیم
bullet=13 shovel=3
در نتیجه ایونت کریت آبجکت پلیر میشه
image_speed=0.02 shot=0 bullet=13 shovel=3
یک ایونت از نوع آلارم جهت استفاده برای کدهای کم کردن تعداد خشاب و پر کردن گلوله ایجاد میکنیم (آلارم یک)
با توجه به اینکه گلوله ما تو ایونت آلارم صفر ایجاد میشه میریم سراغ این ایونت
کدهای این ایونت رو با کدهای زیر جایگزین میکنیم.
instance_create(x+(image_xscale*50),y-30,obj_tir) audio_play_sound(snd_shot,0,0) bullet-=1 if(bullet>0) { shot=0 image_speed=0.02 sprite_index=spr_stop } else { sprite_index=spr_recharge image_index=1 alarm[1]=22 }
در ایونت آلارم یک کدهای زیر رو قرار میدیم تا اگه خشاب داشته باشیم یک عدد از خشاب کم کرده و گلوله ها رو پر کنه.
if(shovel>0) { shovel-=1 bullet=13 } shot=0 image_speed=0.02 sprite_index=spr_stop
خب اگه دقت کرده باشین ما در ایونت گلوبال موس پرس باعث فعال شدن کدهای ایونت آلارم صفر که همون کدهای شلیک هستن میشدیم پس باید کدهای این ایونت رو هم مشروط کنیم که اگر تعداد گلوله صفر بود شلیک نکنه
کدهای ایونت گلوبال موس پرس میشه
if(shot=0 && bullet>0) { image_index=1 image_speed=0.2 sprite_index=spr_shot alarm[0]=10 shot=1 }
در این کد تنها در خط اول شرط تعداد گلوله به شرط قبلی اضافه شده یعنی اگه تعداد گلوله بیشتر از صفر باشه کدهای مربوطه اجرا خواهند شد.
خب بریم یه آبجکت ایجاد کنیم تا تعداد گلوله و خشاب رو نمایش بده
یه آبجکت با نام obj_draw_bullet ایجاد کرده و یک ایونت draw براش ایجاد میکنیم (ایونت رسم)
خب در ایونت دراو این آبجکت کدهای زیر رو قرار میدیم
draw_sprite(spr_gun_health,0,view_xview,view_yview) draw_sprite(spr_bullet,obj_player.bullet,view_xview+73,view_yview+59) draw_sprite(spr_shovel,obj_player.shovel,view_xview+70,view_yview+87)
در سه خط فوق ما ابتدا پس زمینه سپس گلوله و بعد خشاب رو رسم میکنیم
در رسم دقت کنید فریم مربوط به گلوله و خشاب رو در خط دوم و سوم وابسته به تعداد گلوله و خشاب در آبجکت پلیر کردیم
دقت کنید کدهای .view_yview. و .view_xview. جهت وابسته کردن مکان رسم به ویو استفاده میشن با این کدها میشه مکان رسم رو ثابت نگه داشت و با حرکت پلیر اجسام رسم شده همیشه در مکان خاصی قرار خواهند گرفت.
خسته نباشید.
نویسنده:
tfh1368