سفارش ساخت بازی
سطح بازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
موتور بازی سازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
سبك بازی را انتخاب نمایید
نام:
نام خانوادگی:
نام مدرسه:
نام معلم:
تلفن تماس:
آی تلگرام:
توضیحات :
مدت زمان تولید دو روز كاری
هزینه تولید پروژه 300.000 تومان

موتور بازی سازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
سبك بازی را انتخاب نمایید
نام:
نام خانوادگی:
نام دانشگاه:
نام استاد:
تلفن تماس:
آی تلگرام:
توضیحات :
مدت زمان تولید پنج روز كاری
هزینه تولید پروژه 600.000 تومان

موتور بازی سازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
سبك بازی را انتخاب نمایید
نام:
نام خانوادگی:
نام دانشگاه:
نام استاد:
تلفن تماس:
آی تلگرام:
توضیحات :
مدت زمان تولید پانزده روز كاری
هزینه تولید پروژه 2.000.000 تومان

برای ساخت بازی و مشاوره رایگان با آی دی تلگرام زیر تماس بگیرید: Tfh1368
برای ساخت بازی و مشاوره رایگان با آی دی تلگرام زیر تماس بگیرید: Tfh1368


بازی های سبك پلتفرم (ساده)


بازی‌کننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك

گرافیك آماده
تعداد مراحل 2
منوی ورود ساده
حركات حركت به طرفین- پرش- دشمن ثابت
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های سبك پلتفرم (متوسط)


بازی‌کننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك

گرافیك آماده
تعداد مراحل 5
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های سبك پلتفرم (حرفه ای)


بازی‌کننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 10
منوی ورود حرفه ای
حركات حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك- دشمن تیر انداز- دشمن دارای هوش مصنوعی- حركات خاص كاراكتر- تغییر اصلحه
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های جنگی (ساده)


محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی

گرافیك آماده
تعداد مراحل 2
منوی ورود ساده
حركات حركت به طرفین- شلیك- دشمن ثابت
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های جنگی (متوسط)


محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی

گرافیك آماده
تعداد مراحل 5
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات حركت به طرفین-  شلیك- دشمنان متحرك- جوایز حین جنگ
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های جنگی (حرفه ای)


محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 10
منوی ورود حرفه ای
حركات حركت به طرفین-  شلیك- دشمنان متحرك- دشمنان ثابت- هوش مصنوعی- جوایز حین جنگ- ارتقا- تغییر صلاح
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های مسابقه ای (متوسط)


محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.

گرافیك آماده
تعداد مراحل 5
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری-
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های مسابقه ای (حرفه ای)


محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 10
منوی ورود حرفه ای
حركات حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- ماژول های خاص در حین مسابقه- ارتقا و شخصی سازی وسیله
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های آموزشی ای (متوسط)


محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی

گرافیك آماده
تعداد مراحل 0
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات آموزش جزئی بحث
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های آموزشی ای (حرفه ای)


محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 0
منوی ورود حرفه ای
حركات آموزش كلی- ثبت امتیاز
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی

دسته بندی

آموزشهای متوسط
ایجاد زندگی در گیم میکر ایجاد زندگی در گیم میکر ایجاد زندگی در گیم میکر


ایجاد زندگی در گیم میکر


خب بریم سراخ ایجاد زندگی (جان) در گیم میکر

برای اینکار اسپرایت نمایش زندگی رو لازم داریم که فریم کلی اون به شکل زیر خواهد بود

اسم این اسپرایت رو spr_live میذاریم

سپس یک اسپرایت برای نمایش حالت مرگ کاراکتر با نام spr_dead ایجاد کرده و دو اسپرایت دیگه یکی برای افزایش و دومی برای آبجکت کاهش تعداد زندگی با نامهای spr_food و spr_fire ایجاد میکنیم.

در آبجکت پلیر در ایونت .create. کد زیر رو اضافه میکنیم.

live=3

در کد بالا ما تعداد زندگی رو با توجه به اسپرایتمون که سه وضعیت داره برابر 3 قرار دادیم.

در نتیجه کدهای ایونت کریت آبجکت پلیر به صورت زیر میشه

image_speed=0.02
shot=0
bullet=13
shovel=3
live=3

بریم حالت مرگ رو کد نویسی کنیم برای این کار در ایونت .step. آبجکت پلیر کدهای زیر رو اضافه میکنیم

if(live=0 && sprite_index!=spr_dead)
{
shot=1
sprite_index=spr_dead
image_index=1
alarm[2]=22
}
  • خط اول : ما شرط کردیم اگر تعداد زندگی برابر یک باشد و اگر اسپرایت پلیر اسپرایت مرگ نباشد (شرط اسپرایت جهت جلوگیری از اجرای مجدد کد هست و به عنوان یک کلید عمل میکند) کدهای زیر رو اجرا کنه.
  • خط سوم : مقدار متغییر شلیک رو برابر یک قرا میدیم تا کاراکتر نتونه حرکت کنه و یا شلیک کنه
  • خط چهارم : اسپرایت آبجکت رو به اسپرایت مرگ تغییر میدیم
  • خط پنجم : جهت اطمینان از اینکه انیمت اسپرایتمون از اول و به درستی اجرا میشه این کد رو میزنیم تا فریم اسپرایت رو برابر یک قرار بده
  • خط ششم : کد مربوطه باعث میشه ایونت آلارم 2 بعد 22 فریم اجرا بشه.

کد ایونت استیپ به صورت زیر میشه

if(shot=1)
{
speed=0
}

if(live=0 && sprite_index!=spr_dead)
{
shot=1
sprite_index=spr_dead
image_index=1
alarm[2]=22
}

یک ایونت آلارم برای آبجکتمون ایجاد میکنیم و در ایونت جدید (آلارم 2 ) کدهای زیر رو وارد میکنیم.

image_speed=0
  • خط اول : این کد سرعت اجرای فریم اسپرایت رو برابر صفر میکنه و اسپرایت ثابت میمونه و حرکت نمیکنه

برای تست کم شدن زندگی پلیر یه آبجکت با نام obj_fire ایجاد کرده و یه ایونت برخورد با آبجکت پلیر براش ایجاد میکنیم

در این ایونت کدهای زیر رو وارد میکنیم

obj_player.live-=1
instance_destroy()

با توجه به ایونت کلاکشن

  • خط اول : یک عدد از تعداد زندگی رو کم میکنه
  • خط دوم : آبجکت رو حذف میکنه

برای اضافه کردن تعداد زندگی یک آبجکت به نام obj_food ایجاد کرده و یک ایونت کالکشن با پلیر براش ایجاد میکنیم

در ایونت کالکشن این آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم توجه کنید که ما نمیخواهیم پلیرمون بیشتر از 3 زندگی داشته باشه چون تعداد بیشتر از 3 زندگی با اسپرایتمون که سه بخشه همخوانی نداره پس کدها رو مشروط میکنیم

if(obj_player.live<3)
{
obj_player.live+=1
instance_destroy()
}
  • خط اول : شرط کردیم که اگر تعداد زندگی کمتر از 3 باشه کدهای زیر رو اجرا کنه
  • خط سوم : یک عدد به تعداد زندگی اضافه میکنه
  • خط چهارم : آبجکت رو حذف میکنه

خب تقریبا کار تمومه فقط مونده این زندگی ها رو رسم کنیم برای اینکار به ایونت draw ابجکت obj_draw_bullet میریم و کدهای زیر رو به کدهاش اضافه میکنیم

draw_sprite(spr_live,4,view_xview+15,view_yview+88)
draw_sprite(spr_live,obj_player.live,view_xview+15,view_yview+88)
  • خط اول : فریم چهارم اسپرایت زندگی رو که قرمز رنگه رسم میکنه تا زمینه مناسبی برای زمانی که تعداد زندگی کمتر از 3 هست ایجاد کنه
  • خط دوم : این خط با توجه به تعداد زندگی یکی از فریمهای اسپرایت زندگی رو رسم میکنه

کدهای بخش دراو آبجکت obj_draw_bullet پس از اضافه کردن این کدها به صورت زیر میشه

draw_sprite(spr_gun_health,0,view_xview,view_yview)
draw_sprite(spr_bullet,obj_player.bullet,view_xview+73,view_yview+59)
draw_sprite(spr_shovel,obj_player.shovel,view_xview+70,view_yview+87)

///live
draw_sprite(spr_live,4,view_xview+15,view_yview+88)
draw_sprite(spr_live,obj_player.live,view_xview+15,view_yview+88)

خب چندتا آبجکت obj_fire وobj_food در روم اضافه کرده بازی رو تست میکنیم

موفق باشید 



Download

نویسنده:

tfh1368