بازی های سبك پلتفرم (ساده)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- پرش- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (متوسط)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (حرفه ای)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك- دشمن تیر انداز- دشمن دارای هوش مصنوعی- حركات خاص كاراكتر- تغییر اصلحه |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (ساده)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- جوایز حین جنگ |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- دشمنان ثابت- هوش مصنوعی- جوایز حین جنگ- ارتقا- تغییر صلاح |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- ماژول های خاص در حین مسابقه- ارتقا و شخصی سازی وسیله |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | آموزش جزئی بحث |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | آموزش كلی- ثبت امتیاز |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
دسته بندی
آموزشهای متوسط
آموزش بهینه سازی بازی(قسمت دوم-برنامه نوسی)
در بخش کد نویسی چند نکته هست که اگه این نکات رو رعایت کنید هیچ مشکل افت فریمی از نظر برنامه نویسی براتون پیش نخواهد امد .
نکته اول استفاده از حلقه هست
با توجه به اینکه حلقه ها در هر فریم به صورت اتوماتیک اجرا و بسته میشن توسیه میکنم تا حد ممکن از حلقه ها استفاده نکنید در کنار حلقه ها از عبارت تکرار نیز تا حد امکان استفاده نکنید.
حلقه ها عبارت اند از
و عبارت تکرار
حالا ممکنه مجبور باشین از حلقه استفاده کنید در این صورت اگه حلقه فقط یک بار نیازه اجرا بشه در ایونت Create ازش استفاده کنید (مثل اسکریپت فارسی نویس گیم میکر) یا ایونتهای مشابه که یک بار اجرا میشن یا حداقل در هر فریم اجرا نمیشن. در صورتی که لازمه به صورت مکرر حلقه شما اجرا بشه از ایونت Step استفاده کنید و تا حد ممکن از ایونت draw دروی کنید و فقط در صورت اجبار از حلقه در این ایونت استفاده کنید.
نکته دوم توابع ریاضی و هندسی هست Maths
استفاده از این توابع هیچ محدودیتی نداره فقط دقت کنید از این توابع در ایونت draw استفاده نکنید و بجاش ایونت Step رو ترجیح بدین حتی برای محاسبات کوچک مثل جمع و تفریق نیز سعی کنید از ایونت رسم دوری کنید و ایونت استپ رو ترجیح بدین.
نکته سوم ایونتها هست Events
سعی کنید درک کنید ایونتها کی و چرا اجرا میشن مثلا استفاده از کدها در ایونت Step بجای استفاده از ایونتهای Keyboard اصلا کار عاقلانه ای نیست چون ایونت استپ در هر فریم اجرا میشه و کدهای شما رو بررسی میکنه ولی ایونتهای کیبورد فقط در زمان فشردن ، نگه داشتن یا رها کردن کلید مربوطه اجرا میشه ، برای انجام محاسبات لازم در هر فریم از ایونتهای Step استفاده کنید ، ایونت draw فقط برای رسم هست از این ایونت بجز برای رسم استفاده دیگری نکنید حدالمقدرو از این ایونت اصلا استفاده نکنید. سعی نکنید با کد نویسی بیشتر ایونتهای موجود رو در مثلا ایونت Step بازنویسی کنید مثلا با کد نویسی ایونت Collision رو بازسازی نکنید که این ایونت برای راحتی کار شما موجود هست.
با توجه به بازی ها و سورسهای دوستان که تا حالا دیدم توسیه میکنم از ایونت رسم تا جای ممکن دوری کنید.
نویسنده:
tfh1368